Translate

söndag 20 november 2011

Vilken härlig dag!

Blev väckt av en tös i morse som kom in i sovrummet och sjöng: - Ja se de snöa, ja se de snöa, de va väl rrrrroligt hurja. Och så sant, backen var tänkt av snö. Va roligt!
   Efter vi gjort oss i ordning och ätit frukost gick vi alla ut på en promenad efter "gammvägen" upp på backen. Jag passade på att leta reda på lite enris till mina kransar, även granris och blåbärsris fick hänga med ner i säcken. Ska bli roligt att pyssla med det på onsdag.



   Moa och Rasmus älskade att leka i snön, och även att smaka på den. När vi kom hem gjorde vi ett ryck nere i garaget och städade det, nogorlunda i allafall. Hittade några tyger som jag glömt bort, tänkte jag skulle göra vimplar av dem. Men, inte har de hänt än så vi får väl se när de blir.

Rosa rosor på ett ljusblått tyg

Rött tyg med vita prickar

   Efter lunch bakade Niklas och Moa chokladbollar och jag gjorde nya saffransskorpor, den här gången med polkagrisar i. Så nu har vi lite döppe tills mina föräldrar ska komma hit på middag och fika.

Vår lillbagare


Saffransskorpor med polkagrisar i & chokladbollar

1 kommentar:

  1. Typiskt!! Jag som köpte ett förkläde till Moa i julklapp, visste att jag skulle ha frågat om hon hade ett innan!!

    SvaraRadera