Translate

lördag 26 november 2011

Adventsstök & Skyltlördag

I morse hände något som nog aldrig kommer hända igen, inte i allafall inom de närmsta 15 åren. Rasmus som alltid brukar vakna mellan halv sex - halv sju, sovde idag till kvart i TIO! Helt otroligt. Jag vaknade vid sju och tänkte, nämen jag kliver väl upp och får en liten stund för mig själv innan lillskrutten vaknar. Minutrarna gick och även så timmarna. Jag funderade på, ska jag väcka honom eller inte?! Men jag lät honom fortsätta sova bredvid sin pappa som föresten inte kom hem förrän efter tre i natt. Jädrans karl... Jag tror också jag ska dra iväg på kamsfest.
   Idag har jag bytt gardiner i köket och sedan hängt upp resterande stjärnor och stakar som fattades i fönstrena, så nu är vi i princip färdiga för allt bestyr inför första advent.
   Mötteupp mina föräldrar och Moa på Olympia där det var marknad och sedan gick vi ner på skylten. Moa och Rasmus fick träffa två tomtar på vårdcentralen. (som för den delen var rätt så tråkiga, sa varken god jul eller finns de några snälla barn, bara : - Paketen kostar 40kr.) Eftersom de blåste så himlarns mycke var vi inte länge på byn, utan vi åkte hem. Har nu tänt massa ljus här hemma, så nu blir det bara massa mys. Kanske ett glas vitt för mig också, tycker jag är värd det efter allt stök här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar