Translate

torsdag 10 november 2011

Inhandla för julpaketen & sen SKRÄCK i Själand!

Barnen var vakna till efter halv tio igår kväll, helt omöjligt att få dem i säng, men trots det så vaknar dom ändå halv sex på morgonen. En annan är ju dööö trött! Så efter att vi har lämnat Moa på Stacken idag så ska jag lägga mig och vila tillsammans med Rasmus.
   När Niklas kommer hem på eftermiddagen så ska jag åka in till stan för att handla mat och andra saker till Julpaketen som vi ska skicka. Har skrivit upp en del saker på en lapp om vad som brukar vara viktigast att skicka med, och då givetvis mat. Andra saker som är viktiga att skicka är pennor och block för dem som går i skolan. Har också pratat med Moa om att hon ska få välja några leksaker som hon inte längre vill leka med, så skickar vi också en kartong med bara leksaker som julklappar. För så mycket leksaker som Moa har är helt otroligt onödigt. Många leksaker blir ju aldrig lekta med, så då tror jag att dom skulle uppskattas mer hos någon annan. Hos någon som kanske aldrig tidigare ens haft en egen leksak, eller fått en julklapp. Ska bli skönt också att få röja upp bland alla hennes grejer.
   Efter att jag har handlat så åker jag till Frida på skräckkväll tillsammans med henne och Hellan. Tror vi skulle se ikväll  The Blair witch project 2, så de blir nog spännande de.

2 kommentarer:

  1. Hej Emma ! Jag heter Marie Eriksson, vet inte om du kommer ihåg mig men jag har jobbat på Gruppbostaden när du var där på praktik.Hittade din blogg via Facebook o gillar den. Tycker om inredning o tycker om att få lite tips o ideer. Jag bor också på Skolbacken fast på den över "sidan" //Marie

    SvaraRadera
  2. Men hej Marie. Visst kommer jag ihåg dig, men inte visste jag att du bodde också på skolbacken. =) Jätteroligt att höra att du gillar bloggen. Ha de fint!

    SvaraRadera