Translate

onsdag 9 november 2011

Pysselverkstan - Vår studiecirkel

Idag när jag var till Malin så bestämde vi oss för att starta upp en studiecirkel. Eftersom vi är ett gäng tjejer som älskar att pyssla och skapa saker så tänkte vi, varför inte starta en cirkel? Så, nu är vi på gång. Vårt första pyssel blir till att göra en ljuskrona alt. dörrkrans, kan vara mysigt att ha nu inför advent och jul.

Lite bilder som vi inspirerades av
här på nätet..


Ljuskrona med vita och gråa detaljer

Dörrkrans av hjärtan

Rund dörrkrans


Vi åkte en sväng ner på Bjästaboden, där jag hittade bland annat sidenband och och en söt liten tomte. Blir perfekta till att använda som dekorationer till kronan och kransen. Men, mer ska de bli.


Liten grå tomte

Rött och rutigt julband och cremefärgat sidenband

Zink hjärta
Blev superglad då jag fick detta fina
hjärta av min vän Malin.

Måste väl ge mig ut i skogen snart för att hitta lite gran- och enris till vårt pyssel, man jag tror de kan vänta några dagar till. Först om två veckor ska vi ha vår första pysselträff, men jag vet inte om jag kan vänta så länge... =)
   Annars så var det roligt att få träffa Malin igen, och även Frida och Vilda kom förbi en sväng där i Bjästa. Nu ska jag börja förbereda för lite käk...

1 kommentar:

  1. Kul!! Jag ska kolla på jobbet imorgon om jag har nån kul bok... vet att det finns en hur man gör lite annorlunda paketinslagning... kanske kan vara nåt. Hör av er om det behövs nåt så kan jag nog fixa det!! Lycka till

    SvaraRadera