Translate

tisdag 8 november 2011

Finaste texten!

Du är det finaste jag vet, Du är det dyraste i världen.
Du är som stjärnorna, som vindarna, som vågorna, som fåglarna, 

som blommorna på marken.
Du är min ledstjärna och vän, Du är min tro, mitt hopp, min kärlek.
 Du är mitt blod och mina lungor, mina ögon, mina skuldror, mina händer och mitt hjärta.
Friheten är ditt vackra namn, vänskapen är sin stolta moder, rättvisan är din broder,
freden är din syster, kampen är din fader, framtiden ditt ansvar.
Ja, Du är det finaste jag vet, Du är det dyraste i världen.
Du är som stjärnorna, som vindarna, som vågorna, som fåglarna, 
som blommorna på marken.


 
Den här låten sjöng min kära vän Malin på våra barns dop, och hon gjorde den så himla bra. Älskar verkligen den texten, och så fort jag hör den så tänker jag på mina små bustroll.
Idag efter att jag har skjutsat Moa på Stacken så ska jag och Rasmus på Bånstugan för att träffa alla andra morsor, farsor med bån. Tar en promiss ner med vagnen tilsammans med Maggan & Minéa, skönt att få lite frisk luft. Med det är drygt då man ska gå hem och uppför backen.. Kanske är det för att jag har så dålig kondis?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar