Translate

torsdag 24 november 2011

Pysselkväll - Ljuskronor och dörrkransar

Igår hade vi vår första pysselkväll här hemma hos mig, och de var så roligt och mysigt. Vi gjorde ljuskronor och kransar medan vi lyssnade på julmusik, och det var mycket enklare än jag trodde. Så här kommer ett bildsvep från gårdagen.


Jenni gjorde julgrupper.

Fridas dörrkrans, ännu inte riktigt färdig

Vår kartong med olika pysseldetaljer

Stommen och början till ljuskronan

Sätter fast ljushållarna

På med sidenband för upphängningen

Nu fattas bara pimpning av ljuskronan

Malins ljuskrona när den är färdig

Stolt Moa över sin fina dörrkrans

Min ljuskrona, som jag satt över vardagsrumsbordet

Söta sidenrosetter

Gjorde min ljuskrona av enris, men såklart går det
ju använda vilket ris man vill.


Perfekta ljushållare, köpt från Panduro

Hjärta av pärlor, köp på Himlen runt hörnet

Stjärna, också köpt på Himlen

Min dörrkrans, gjord av granris

Nu fattas bara att sätta dörrkransen ute på ytterdörren

Guu så roligt vi hade de, varför gör man inte det här oftare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar