Translate

tisdag 1 november 2011

Adventsljusstakar, men vilka?

Första november idag... Under den här månaden brukar ju snön komma, myyys!
Vaknade tidigt i morse, strax innan fem ville Moa upp och se på teven. Jag försökte säga till henne att hon skulle vara lite tyst så Rasmus kunde sova lite längre, men det gick bra tills jag gick på toan, då hör jag: - Rafsrufs, e du vaken? De e bompa nu på teven..  Jahapp, de gick alltså inte.
   Idag ska vi på bånstugan, jag och Rasmus. Tänkte jag skulle ta med mig några saffransskorpor som vi bakade igår, kan kanske va gött te kaffet.

Var ute på nätet igår kväll och kikade på lite adventsljusstakar till våra fönster i vardagsrummet. Jag vill inte ha några moderna saker, utan det ska vara gammeldagsa. Röda eller vita stakar. Sedan är det svårt tycker jag att bestämma hur många, ska vi ha två eller tre? Eftersom vi har tre förnster och en altandörr så är det lite klurigt. Får ta mig en funderare...






 Hur fina är dom inte?
Blir svårt att bestämma sig.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar