Translate

onsdag 30 november 2011

I ett hus vid skogens slut...

... liten tomte tittar ut!

Tomtehus av näver

Det hära tomtehuset av näver med små tomtar och fåglar i har jag fått av mina "extra föräldrar" Gun & Sverker i Skorped. Dom har gjort det alldeles själva och därför betyder de väldigt mycket för mig. För när jag var liten va jag väldigt ofta hos dem och Gun var min bästa vän. Jag minns att jag sa, om inte jag skulle ha bott hos mamma och pappa så var det dom jag skulle vilja bo hos. Haha!

Inatt har mamma sovit hos oss och igår provade vi Saffrans glassen från Myckelgensjö. Den var riktigt god, och smakade verkligen saffran i början. Det enda jag tyckte var minus var att efter ett tag så försvann smaken av saffranet, om de var för man blev "van" smaken eller? Men annars riktigt gräddig och god. Ska köpa och pröva smaken med pepparkakor också.

Har lust att åka och träna på gymmet men jag har fått så ont i nacken och axeln, så jag måste nog skippa de. Blir istället till att försöka städa och röja lite.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar