Translate

måndag 14 november 2011

En fullspäckad helg!

Helgen gick undan som bara den, men inget av de jag hade tänkt göra blev av.

I fredags blev vi bjuden på middag hos Sandra och Jocke, vilket var väldigt gott och uppskattat. De blev tacos och till efterrätt kladdkaka. Sandra hon kan hon. =) Var där tills efter Idol innan vi drog hem till Bredbyn igen.
   På lördagen blev det så att jag fick åka in till stan för att hjälpa städa upp Niklas brors lägenhet, eftersom den ska ut för försäljning nu i veckan. Snacka om fin lägenhet! Den ligger nere vid hamnen i dom "nyaste" höghusena, näst längst upp. Fin som tusan och mycket bra utsikt också. Kommer nog ut på Hemnet idag eller imorgon, för den som är intresserad.
   På kvällen kom Sandra och Jocke till oss, vi åt god mat och såg en film som dom hyrt. En skräckfilm, som var väl sisådär tycker jag.
   Söndagen var det farsdag! De firades med tårta och paket på sängen. Trisslotter och nya kallingar är väl aldrig fel att få, synd bara att det är så sällan man vinner på dessa lotter... Sedan bar det av till Niklas pappa, tillsammans med alla hans syskon och familjer. Kul att va alla samlade. Själv var min pappa ute och jobbade som vanligt, så de blev inge firande i Skorped. 
   På kvällen var vi bånvakt till Moa och Rasmus kusin Clara.

Så, det var den helgen.. Rasmus rum står fortfarande orörd, kläder överallt och verkligen kaos! Suck.. Och de känns inte som de hinns göra något åt de i veckan som kommer heller. Vi får väl se.

Idag var jag med Moa till tandläkaren, och hon var så duktig. 20 fina tänder hade hon, och hon satt som ett ljus där i stolen när tandhyg. kollade dem. När vi kom hem så var vi bjudna till våra kära grannar Maggan och Minéa på fika. Rasmus var så trött så han stannade hemma med Niklas för att vila, men Moa och jag gick över. Även Helena och Emelie var där, så de var så roligt. Fick smaka en smarrig paj som Maggan gjort och till de slank de väl ner 3-4 koppar kaffe också. Så, 5+ till Maggan och Minéa. =)

Har nu gjort färdigt två av våra Julpaket. Måste bli färdig senast imorgon eftersom onsdag är den sista dagen att lämna in på. Ingen som vill skicka med nå julpaket från Bredbyn, som inte har möjlighet att ta sig till stan? Hör av er i såfall senast onsdagmorgon så tar jag med mig dom.

Julpaketen som är fyllda med kläder, mat, skolmaterial, godis och leksaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar