Translate

söndag 27 november 2011

Rosa & Prickigt, Pepparkakshus & Ettårdagen

Första advent idag, men ingen snö. Absolut ingen bra kombination tycker jag, utan när det är första advent så ska de också vara snö...
   Tände ljus och spelade julmusik imorse. Fick sedan besök av min svärmor och Clara, och då fick jag faktiskt en present av Anki, bara sådär.. De var rosa muggar och skålar med vita prickar på, så himla söta. Hon vet vad jag gillar hon.. =)
   Pappa kom hem med Moa vid tio och då hade hon med sig ett pepparkakshus som hon och morfar hade gjort, jätte fint! I veckan ska vi också baka till nå gubbar och gummor till huset.



Moffs & Moas pepparkakas

Mitt på dagen åkte hela familjen in till stan för att köpa lite julklappar. Åkte även på coop och storhandlade, eftersom vårt skafferi och kyl i princip ekade när man öppnade dörren in dit.

Idag är det också ett år sedan Rasmus döptes i Skorpeds kyrka. Tiden går så fort! Kennet Lindmark döpte honom och hans faddrar är hans fastrar, Susanne & Sandra. Så ikväll tänder vi hans ljus och gottar oss lite i adventsfika.
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar