Translate

söndag 6 november 2011

Julpaketet!

Absolut årets viktigaste julklapp.


Nu är det i hög tid att börja förbereda julpaketet. Fyll en banankartong med mat, kläder och leksaker som skickas till dem i världen som inte har det så bra som vi. Gå in på Hoppets Stjärna för att läsa mer om vad du kan skicka, till vilka som får ta del av paketen och hur du ska packa. Tisdagen och onsdagen den 15-16 november kan du lämna in dina paket på Fjällräven center, och har du inte möjlighet att åka dit så går det bra att frakta paketen via bussgods.
   Vi tänkte fylla en kartong var i vår familj, och jag hoppas att fler gör desamma. Många av oss har jackor som vi vuxit ur, skor som är för små och leksaker som barnen inte längre leker med. För när man tänker på hur andra har det i världen så är man ganska lyckligt lottad som har det så himla bra. Jag får vara med min familj varje dag, jag har dagligen mat och vatten på bordet, och jag har ett varmt hus att bo i. Klart att vi måste hjälpa andra.



2 kommentarer:

  1. Det har varit en tradition för min mor och jag att skicka ett julpaket. Är på 'skoj'! /grannen tvärsöver lekparken

    SvaraRadera
  2. ....så 'skoj'.......ska det stå....

    SvaraRadera