Translate

onsdag 4 januari 2012

Nyårslöftet

Har varit himla dålig på blogga de senaste två veckorna, men de ska det väl bli ändring på.. Har varken haft någon tid eller lust under jul och nyår, utan då är det så mycke annat som är på gång.
Nu verkar i allafall snön komma och även en till storm. Var det Emil den här gången eller har jag hört fel? Så här har den i allafall gjort med mitt träd utanför altanen.. Hoppas det hinner att krya på sig till sommaren igen..



Igår var jag och Rasmus på bånstugan som åter är på g efter juluppehållet. Så, kom dit alla mammor och pappor med era barn och umgås några timmar på tisdagsförmiddagarna. Hur kul som helst!
Var också och fyndade lite julsaker på Mellanselskiosken igår, där dom har 50% på ALLT som är julrelaterat. Jag vet, det är inte roligt att köpa julsaker såhär när julen är slut, men jag brukar alltid köpa något till rean. Sedan lägger jag allt i en påse överst i julkartongen så till nästa år blir jag glatt överraskad att jag har lite nya saker, som jag vid tillfället glömt bort att jag köpt.
  
Och nu till nyårslöftet..
Det är det gamla vanliga ni vet, så som många andra har. Motionera mer och SLUTA småäta. För nu ska mammaledighetskilona bort! Vill till midsommar gått ner minst tio kilo, och för att komma dit så ska jag sätta upp små mål på vägen. För nu jädrans... Ingenting är omöjligt har jag hört och nu ska jag bevisa det. Främst för mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar