Translate

torsdag 19 januari 2012

Inskolning

Herreguseeees! Lillskrutten, eller jag menar STORkillen ska nu inskolas på förskola. Vart har tiden farit? Dagarna från när han föddes blev till veckor, sedan till månader, ett år och nu är vi här.. Men jag tror att de kommer gå jättebra för honom. Han ska nog trivas bra tillsammans med de andra barnen på Stubben, och han blir nog väl tagen hand om av både fröknar och en beskyddande storasyster. =)

En som älskar att äta själv med händerna. Haha!

Igårkväll åkte jag och Rasmus över till Skorped på käärringträff medan Moa fick för första gången följa med pappsen på MODOhockyyyys, vilket var oerhört spännande.
   Den här gången var vi hos Linn som är tillsammans med min kusin Linus. Vi blev bjudna på en jättegod äppelpaj som hon bakat, och som vi åt tillsammans med glass. Surrade som vanligt om allt ömmest medan vi smarrade i oss av fikat och några kaffeslörkar.
   När vi kom hem igen hade inte Niklas och Moa kommit än, så jag passade på att grundmåla garderoben i Rasmus rum. Tänkte börja med taket men hittade inte "stången" som jag behöver för att nå upp. Moa och Rasmus lekte med den tidigare under dagen och jag iddes inte börja leta efter den, så de blev garderoben istället.
Men blir det som jag tänkt så ska jag måla det idag..

Idag fyller även min storasyster år, så STORT GRATTIS till dig systeryster! Uppvaktningen kommer på lördag! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar