Translate

torsdag 26 januari 2012

Tapetsera och ny tidning

Rasmus har haft sin fjärde inskolningsdag idag. Och eftersom han skulle vara där sex timmar idag så fick jag börja att visa fröknarna hur dom ska göra med Rasmus kompress och byxor. Väldigt enkelt, men det kan ändå vara bra att dom har fått sett hur man ska ta på honom och sedan rengöra m.m.
   Så idag skulle Rasmus även sova lunch på Stubben, vilket jag trodde aldrig skulle gå, men de gick. =) Dom kan göra under där på förskolan. Haha.
   Passade under tiden på att tapetsera en vägg i rummet, och de gick faktiskt ganska bra. Men det ser ju lite konstigt ut tills man fått alla tapeter på plats och även listerna och fodret också, men allt inom sin tid.
   När jag var och handlade tidigare så såg jag att de hade kommit en ny tidning av Drömhem & Trädgård, och vips var den nere i min vagn. Så ikväll när barnen somnat ska jag kura ned mig i soffan och glise.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar