Translate

lördag 14 januari 2012

Röjning och Rasmus byxor

Niklas kom hem igår vid halv tre, badade med barnen, åt middagen jag gjort och somnade sedan vid halv sex. Det var den lediga fredagen.. Barnen jag och såg på bolibompa och käkade lite fredagsmysgodis. När dom hade somnat strax efter åtta så gjorde jag upp ett varmt bad och drack ett iskallt glas med vittvin, i lugn och ro. Sen däckade även jag.

Idag står det helröjning på schemat. Tvätta, vika, damma, torka, sortera, plocka undan, bäras upp på vinden m.m. HELRÖJNING kort sagt. Så jag hoppas bli färdig idag så vi får ha en skön dag med inga måsten imorgon.

Det går sådär med Rasmus byxor. Dom är svåra att dra på, och speciellt svårare när han inte vill ha dem på sig. Sedan ska han även ha en gelekompress emellan och det är inte lätt att få den på rätt plats. Är man två så går det väl någolunda, men är man själv går det nästan inte. Att han sedan skiter 2-4 gånger per dag gör ju inte det lättare heller. Haha. Men, förhoppningsvis går det bättre sen man blivit mer van, och även för honom också.

Specialsydda byxor till Rasmus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar