Translate

måndag 23 januari 2012

Ett litet tips


Min Orchide i köket som är den enda som hittentills blommar

Men några av de andra är också på gång, så hoppas, hoppas, hoppas.
Jag börjar faktiskt att längta till sommaren då det är dags alla pelargoner och pioner igen.
För varje år brukar jag lägga undan lite pengar i ett kuvert nästan varje månad, fram tills maj, då de ska börja inhandlas till sommarens blommor och plantor. Men sådans kuvert har vi till allt möjligt. Efter jul börjar vi spara pengar i ett kuvert till semestern och efter sommaren till julklapparna.
Behöver inte alls va nå mycket per månad, utan man lägger i det man tycks ha råd med just då. Sedan blir det väl mer eller mindre beroende på vad pengarna ska användas till, men tills den dagen man behöver dem så är det guld värt att man har sparat ihop lite. Vet jag om att vi till exempel ska till Ikea igen innan sommaren så gör jag iordning ett kuvert för just de, eller vad det nu kan vara. Skit bra!
Ett litet tips som sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar