Translate

fredag 20 januari 2012

Insnöad Fredag

Idag blir det bara för oss att vara inne.
Jag tänker inte gå ut en dag till och skotta, om jag inte är tvungen, tillsammans med en som tappar skorna i snön och med en som tror man kan dyka igenom den utan att få snö fulla ansiktet. Nej nej, idag blir vi bara inne. Känns ganska skönt det också. Vi får gå ut när Niklas kommer hem.


Jag undrar hur mycket snö som har kommit de här två dagarna, väldigt mycke är det i allafall. Både mitt träd och min klädsnurra har fått tagit stryk i vinter, stackarna. Och stackars mig... Blir bara mer jobb till våren.

Tapeterna till Rasmus rum kommer idag, får se om jag hinner hämta dem då Niklas kommit hem. Ska idag slipa och spackla om en gång till, så till början av veckan ska jag börja tapetsera. För imorgon och på söndag blir det inget gjort, eftersom jag och Niklas ska iväg på mys för oss själva. <3

1 kommentar:

  1. Hejsan Emma,
    det låter kul att tapetsera. Vad är det för tapet? Just barntapet är så roliga, för då kan man vara kreativ och ta ut svängarna lite mer än om det är en tapet till vardagsrummet.

    Jag jobbar på Byggla.se. Det skulle vara intressant om du vill visa upp hur du tapetserar. Vi har flera som har tapetserat som kan ge tips och råd! (Ett exempel jag hörde idag: använd stekspadar när du river ned tapeter så går det mycket enklare). Jag kan erbjuda ett litet tack om du känner dig lockad. Du kan maila mig på vendela@byggla.se om du vill veta mer.
    Och ha en fin fredag! :)
    Mvh
    Vendela på Byggla

    SvaraRadera