Translate

söndag 29 januari 2012

En helt vanlig söndag...

Niklas är idag och fixar lite saker ute som behövs göra. Skotta taken, skotta vägen för sotaren som kommer till veckan, åka med källsorteringen, städa garaget m.m. Så jag och barnen är bara inne och tar de lugnt. Eller, mellan varvena försöker jag städa lite som vanligt, men lika fort är det stökigt igen. Hopplöst!
   Sakta med säkert börjar mina små blommor att blomma igen. Nu är det två av tolv som kommit igång, och jag väntar på fler. Men lite mothugg har dom av Rasmus, som verkar gilla att bryta av bladena på dem... Var och varannan dag hittar jag blad på golvet från någon av mina orchideer, dom stackarna.

Min vita orchide

Igår hade vi en toppendag på paradisbadet. Vi passade även då på att uppvaktna min mamma som fyllt 60år med tårta och presenter. Hon fick ett halsband med barnbarnens namn inristade, så jag hoppas hon blev glad. Hon var mest lite puttret att vi ens uppvaktade henne, eftersom hon sagt ifrån.
   Vi badade i nästan fem timmar och sedan åkte vi till Gullänget och åt mat. Var inte hemma förrän närmare sex och vid halv nio gick jag och la mig. Helt KNÄCKT! Haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar