Translate

lördag 7 maj 2011

Sovmarán!

Lördagsmorgon = Oftast sovmorgon
Och de fick vi faktiskt idag, Rasmus vaknade inte förrän starx innan sex. Skönt att klockan var mer än halv fem för en gångs skull. Men ofta så brukar barnen vara uppe lite längre på helgen, men bara för det är de inte säkert att de sover nå längre på morgonen dan där på. Men idag så..
Härligt väder idag, kanske de snå lite med annars fint.
På förmiddan har vi städa och tvätta lite kläder. Sedan vid elva kom mina föräldrar förbi, och med sig hade dom blommor, matjord och fika. Vad kan vara mer toppen än de? Moa blev såklart överlycklig av att se dem.
Mamma hade köpt två pioner åt mig, yeeeees! Hon visste att jag ville skaffa ett par så då hade hon köpt de, å guses så glá jag blev.




Måste ta mig nu en liten funderare i veckan på hur jag ska göra, vet inte riktigt vart jag ska plantera dem någonstans. Har så mycke som jag vill göra i trädgården och som vanligt kan jag aldrig bestämma mig. Jag är rakt sämst på att någonsin bestämma mig.. Säkert.. Och ja bli se less. Nä, de är bara att göra de på en gång och så blir de, än att vela och vela och vela...

Mamma och pappa stannade bara en stund, vi åt pannkakor och fikade.. Sedan drog dom.
Just nu sover alla, så därför passar jag på att sitta vid datorn en snabbis. Så fort Niklas har vaknat så ska jag hålla på i Rasmus rum ett tag, en timme i allafall. Sedan ska vi grilla ikväll. Mumma..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar