Translate

måndag 16 maj 2011

Dripp dropp, dripp dropp, dripp dropp, dripp dropp...

... vad är det som regnar på våra paraplyn? Jo vatten, vatten bara vanligt vatten. 
Min mormor hade ett kassettband som jag ofta lyssnade på när jag var hos henne och en av de visorna var just den här.
   Under hela morgonen och förmiddagen så har de bara regnat. Lite tråkigt men jag ser att mina växter ute på gården mår i allafall bra. Buskarna och träden har blivit riktigt gröna nu.



 
När jag hämtade ÖA i morse så följde det med ett annonsblad och på baksidan av det så stod det att de hade öppnat en ny butik inne i stan, Idé Rummet. Dom håller till i de gamla lokalerna för Korgen efter gågatan. Kan inte bärga mig tills jag får åka in till stan och kika mig omkring, eftersom de ser ut att bara vara precis en sån butik som jag älskar. Hmm, kanske jag kan klämma in ett besök i veckan redan??


 
Kom på idag när vi skulle gå ut en sväng att jag skulle behöva nya stövlar, kanske något i den här stilen? Rosa eller blommiga? De e frågan.. Hmm, jag tar båda!


 Nu ska jag ta och göra lite käk till jag och båna och sedan tror jag att vi åkte en sväng på byn. Måste på affärn och upp på Nordemans, har inte hunnit dit än idag. Ska börja sparymåla lite saker, så jag hoppas de blir bra. Om jag hinner lägger jag senare upp bilder ikväll.

Tjingen..
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar