Translate

onsdag 25 maj 2011

Käärringträff hos Hellan!

Löningsdag för oss som har försäkringskassan som peeningsutgivare, och de var väl behövligt kan jag säga! Har varit luspank, men nu är man åter på bena.
   Vilade en stund på dagen då Moa var på Stubben och Rasmus låg och sov, så himlarns skönt. Och efter jag hämtat Moa senare så blev vi bjuden på fika hos Helena och Emelie.
   Strax innan sex var det dags för mig att åka till Uberg, käärringträffen skulle vara hos Helena. Vi var inte så många den här gången heller, men fem bruttor blev de i allafall; Hellan, Frida, Moa, Hanna och jag. Vi smarrade i oss bananer med choklad i, som man värmer med folie i ugnen. Mums sa det, och sedan låg de där i magen. Hade kanon trevlig med mycke skratt och skoj, och nästa gång vi ses ska vi ha grillkväll.

Känns skönt att ha komme hem och snart få lägga sig i sängen. Jag gillar de gamla uttrycket - Borta bra men hemma bäst!

Imorgon ska jag försöka göra en liten makeover på bloggen..

1 kommentar:

  1. Vi som fyller år sent i månaden får pengar från FK idag! =)
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera