Translate

fredag 20 maj 2011

Idag blir de nog en HIMLARNS bra dag!

toppen


...here i come!





Åker till stan idag tillsammans med mamma. Hon slutar på jobbet klockan halv ett så då åker jag och plockar upp henne. Eftersom Niklas har jobbat eftermiddags så är han ledig idag och då kan han vara hemma med barnen, så de känns ganska skönt att åka själv på stan.
   Självklart går vi till Himlen runt hörnet, det är alltid ett MÅSTE. Och jag har så himlarns tur att jag har ett presentkort där på 500 spänn, och varför vänta med att göra av med det?
  Måste också kika in till den nya affärn på gågatan, kolla läget va dom har för något. Annars skulle de vara bra om jag kunde hitta en kofta, det är väl de som jag egentligen är ute efter.

Verkar som de blir en fin dag idag, men som vanligt när det är fint så blåser det ute. Och inte tör det vara varma vindar som kommer så man får nog klä sig ganska varmt ändå.
   Trots att Rasmus inte somnade förrän efter 9 igår kväll så var han ändå uppe vid fem, och ville inte somna om. Jag hade då god lust att bara dra täcke över huvudet och slumra om...
   Läste i ÖA idag att de var flera insändare om vården, BRA. De värsta är bara att det verkar som ingen av de som bestämmer verkar fatta något, att de inte funkar att ha det på de här viset. Men, en förändring måste ske för snart är de inga som väljer att jobba inom äldreomsorgen...

Nä, nu till att göra lite nytta här hemma. Klockan är snart åtta och om en timme till kan vi gå ut te lekparken en stund, kanske får vi sällskap av nå trevliga grannar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar