Translate

lördag 21 maj 2011

Nu börjas de, den eeeeeviga älgjakt.

Verkar som de blir en fin dag idag och de passar oss perfekt. Idag är jag ensam med barnen och dessutom hundvakt till Figge. Niklas har åkt iväg till Ekträsk för jaktmöte, och bara resan dit tar tre timmar. Suuuuuck!! Så, tre timmar dit, möte två och en halv och tre timmar hem... + att dom skulle ordna nå saker i Kurtans föräldrahem, vi säg två timmar, de bliiiiiir.. 10½ timme borta idag. För ett jädrans jaktmöte. Känns drygt att de ha börjat igen, först nu några möten, sedan ska bössern skjutas in, de ska inhandlas kulor och dylikt och inte tal om alla timmar på huse med nya jakttidningar stup i ett. Och sedan då jakten.. Många timmar, dagar och veckor som går åt.. Hmm, va ska jag få göra för att kompensera tro... Jag ska nog komma på något... Hihihi...
   Men vi ska sedan ikväll möta upp Niklas inne istan för att åka och hälsa på Mats, Hanna och deras lille Edvin. Ska bli jätte roligt att se honom, och dom förstås.

Igår var jag och mamma till stan som sagt, men jag köpte rakt int så mycke. Jag använde i allafall upp mitt presentkort på Himlen runt hörnet, de var absolut inga problem. Pooff så var den summan använd, plus lite till... Lägger upp bilder senare då jag känner att jag inte har tid riktigt nu, för nu är de dags att fixa lite gröt till mig själv och båna.

Ha en härlig solig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar