Translate

söndag 22 maj 2011

Frestad, jo jag tackar..

Vilken härlig söndagkväll, det är ljumt ute och solen skiner än. Den här helgen har snart gjort sitt och en ny vecka börjar imorgon.
   Som jag skrev tidigare så var jag till staden med min mor i fredags. Var då in på Himlen och köpte tre lyktor och en "hängare" med krokar.





Har inte hunnit sätta upp den än, men den ska sitta ute på väggen av altanen så man kan hänga upp
Moas och Rasmus ytterkläder. Just nu blir dom bara lagt och slängt lite här och där.

Igår var Niklas till Ekträsk och jag var hemma med barnen och hunden Figge. De blev bara lugnt för oss, Moa och jag bakade en sockerkaka som vi skulle ta med oss till Mats och Hanna. Men de var nog allt vi gjorde också, förutom att ta hand om lillvovvsingen då.
   När klockan var kring fem åkte vi in till stan för att möta upp Niklas, för att sedan fara och uppvakta 30-åringen och deras lille Edvin. Han var hur söt som helst! Och så stor Rasmus blev, han var ju som en bamsing i jämnförelse till Edvin som var sex veckor.
   Vi blev bjudna på paj, en massa kakor och bullar och sluteligen tårta. Och allt var så himlarns gött. Daniel och Jessika var också där och vi hade det hur trevligt som helst. Synd bara att tiden går så fort.

Idag var vi bjuden av mamma att åka på byggdegården i Skorped på mat- och tårtbuffé. Hur mycket som helst var det. Säkert 15 olika matpajer och olika sallader och röror. Sedan hur många olika kakor, pajer, tårtor m.m. Usch så jag åt. Snacka om en helg av frestelser, och jag föll för dem allihopa.
   Sedan åkte vi till Niklas syster, Susanne och Håkan, och hälsade på. Suss och jag åkte till Norrflärke på loppis, där jag hittade en litet bord som jag ska ha ute på altanen. Men, jag får åka och hämta de nästa helg. Kommer att bli skit bra när jag fått måla det.
   Åkte sedan hem och var bara ute i det härliga vädret. Suss och Clara kom senare förbi så Moa, Clara och Emelie var ute och lekade hela kvällen. Och innan dom gjorde kväll badade allihopa i vårat badkar, så Moa sa innan hon somnade. - Mamma, kul da. Kul kväll. Samma mojon åsså?


Så, vad händer i veckan då? Ganska mycket.. ( mycket för oss som annars bara är hemma om dagarna)
Imorgon kommer min mamma efter hon slutat på jobbet. På tisdag är det bånstugan. På onsdagkväll är det kärringträffen hos Helena i uberg och på torsdag ska vi träffa Anna Öberg och Alice. Späckad vecka.. Och sedan helg ättepå de.

1 kommentar:

  1. Sötaste fröken på backen! =) och mor hennes kommer inte långt efter ;-)

    SvaraRadera