Translate

söndag 8 maj 2011

Nytt liv och som nya bilar

Idag startar banne mig mitt nya liv, så jag började det med att gå ut och gå 45 minuter direkt efter att jag vaknade imorse. Och de var så härligt att vara ute vid den tiden, nästan inga människor syntes till och de enda man nästan hörde var fåglarna. En fantastisk morgon...
   Nämen, jag mår så dåligt över att jag nästan inte kan ha mina egna kläder, utan ibland i nöfall måste jag låna av Niklas. Och då är de verkligen kris och dags för att göra en förändring. Det är ca sju veckor tills midsommar och innan dess vill jag ha gått ner sex kg, så nu jädrans.

Har städat bilarna idag och de är så skönt att de är gjort. Så, inga leriga skor hädanefter i våra bilar tack!
Moa har lekat ute hela dagen, och de är så roligt att de kommer fler och andra barn till lekparken. Annars är det för det mesta bara Moa och Emelie som är där, men idag har dom varit flera stycken.

Gav alla buskar och träd lite dynga senare under dagen så att de ska få någon näring och kan växa & gro. Hoppas på det i allafall. Längtar tills jag får åka på handelsträdgården och köpa blommor och växter för sommaren. Ska nog dit en sväng i veckan och köpa lite penseer som man kan sätta ute vid dörren tills dess.
   Niklas och jag har äntligen också bestämt var grillplatsen ska vara på tomten, så nu är det bara att inhandla grillringen. Är de någon som vet av nå bra ener så hör gärna av er...
Moa, Rasmus och jag tog ett bad ikväll, medan Niklas åkte tillsammans med hans bror och en kompis för att jaga bäver. Vilket nöje...
  Kom på att jag skulle foto de två gamla skåpena i garaget som inväntas renovering, meeeen, jag is int gå ner nu och knäppa dem nu. Så, imorgon kommer de bilderna upp.

På tal om imorgon så ska jag och båna åka till Själand till Frida. Hoppas hon ha kocke nån slätköpp tills vi kommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar