Translate

måndag 9 maj 2011

Måndag och två gammskåp

Vilken bra start på veckan. Måndagar är ju kända att vara riktiga bottendagar, men inte idag inte. Var tänkt att vi skulle åka till Frida idag, men det blir imorgon istället.
   Så istället har vi bara varit ute, från halv nio i morse tills halv sju ikväll. Moa och grannflickan Emelie har lekat konstant, så ikväll är det nog två trötta tjejer som sover som stockar.
   Jag och Rasmus fick mest hålla oss på altanen då det blir för varmt för honom att vara i solen nån längre tid. Och det är som läge nu att hänga ut kläá sånna dagar som idag, attans att jag inte tog chansen..


 
Niklas har förmiddag i veckan vilket är himlarns skönt, men idag hann han inte mer än att komma hem från jobbet innan han var tvungen att åka på ett annat. Han skulle hjälpa en kompis med att "skotta" ut en massa grus, närmare 80ton. Som tur skulle han få låna sin brorsas traktor, annars hade de nog vöre tungt.

Nu har jag fotat mina gamla skåp. Det första har min morfar löst på en auktion åt mig förra sommaren och det andra är från en annan släkting. Jag har ingen aning om var jag ska ha skåpena, vi får se. Känns lite vemodigt att sälja dem också då man fått dem.. Men, jag ska först och främst måla dem i sommar så får vi sedan se hur de blir me den saken..




Saknas en del lådor där uppe, men dom är i garaget för putsning.





Inte direkt nå Ingvar K möbler, men för mig har de ett högre värde än så.. Efter lite målning, putsning och nya handtag & knoppar så kan gubben från Elmtaryd slänga sig i väggen. HA!

Imorgon är de jag och båna som åker till Frida i Själand, har inte vöre där nu på säkert tre veckor, så de är dags att göra ett besök. Eller har de kanske gått fyra veckor, ännu värre. Sedan på eftermiddagen ska vi och vår kära vän Malin med hennes två tösar åka till hamnen för att käka glass. Åhh, jag som älskar glass! Men hur ska de gå? Jag med mitt sunda liv, nå, jag får väl smaka en sked av Moa. ;)
Ska bli skit skoj iallafall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar