Translate

torsdag 19 maj 2011

Baka, baka liten stenpannkaka..

På förmiddan idag bakade jag svärmoras bruna sockerkaka och mina egna kladdkakemuffins. Tänkte att jag skulle bju Maggan och Jonas på lite gófika, bara för roligt för att dom har flyttat hit. Tyvärr så blev muffinsarna rena plattfallet, och så jädrans hal. Jag kallar dom, stenpannkaksmuffins! Men, jag hoppades att de gick ner och att jag inte tog död på vår grannsämja..
   Jag och Rasmus gick sedan ner till dagis för att hämta Moa och möta upp mor min. Hem och fikade lite innan de var dags igen för att åter gå ner till dagis, men den här gången för grillfest. De var himlarns trevligt, många barn med sina föräldrar var där. Självklart hade jag bara tagit med korv med bröd och självklart ville Moa ha hamburgare som alla andra hade.. Så, en satt och tryckte i sig korv med bröd och en annan satt med sin festis. De var den grillfesten.
   Imorgon ska mamma och jag till stan för att shoppa lite. Känner att jag bara måste köpa något i skabbigt skick...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar