Translate

tisdag 24 maj 2011

På språng gånger två

Tisdagkväll, klockan är strax efter tio och jag känner mig ganska nöjd med dagen.

Rasmus har varit uppe några timmar i natt, tror att han hade lite ont i magen då han var så himla ledsen och då de kom små pruppar hela tiden.. Så när Moa vaknade tidigt i morse så var jag så trött.. Meeen, de var bara att stiga upp.
   Efter jag lämnat Moa på dagis så åkte jag och Rasmus på Bånstugan. Även om jag bara skulle velat vara hemma och sova så kändes de faktiskt rätt kul att få komma iväg dit.
   När vi hämtade Moa på eftermiddag så åkte vi direkt därefter till Frida i Själand. Som vanligt fikade vi hennes goda hembakade kakor och snackade en massa skit. Nämen, de blir sörr om allt ömmest, men såklart mycket nu om hennes och Pers lillskrutt som snart ska titta ut. Jag tror faktiskt nu att de blir en tjej, trodde tidigare att de skulle bli en kille men, jag har ändrat mig. En tös kommer den 2 juli!
   Vi blev även bjudna på Chiliconcarne med ris, så bortskämda vi blir asså... Ojoj, vi har mycket att ge igen. Var inte hemma förrän vid sex då vi kom på en sovande pappa i soffan.. Fler än jag som var trötta idag.

När de vräkte ner regn som värst ikväll så fick Moa och jag syn på dessatvå regnbågar.
-Dul å rö å blå å jåsa å dul å gön å lila å dul..Många färjej mamma..

Har också fått ett par stolar av min goda granne, Maggan. Jag tänkte att jag ska måla upp dem och sedan ha dom ute på altanen tillsammans med bordet från loppisen. Blir nog fint ihop med soffan också..



Imorgon är de lill-lördag, hoppas på fint väder..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar