Translate

söndag 29 maj 2011

En helg fylld av städ och fläng

Idag är de alla mammors dag och såklart blev jag firad av mina två fantastiska barn, som kom med frukost på sängen och med presenter. Rostade frallor med gurka och ett juiceglas, och självklart låg de också sen en "guld"choklad där med... Mums! Men, jag fick allt nog dela med mig av min frukost.. En liten tös var också "hungigg", så vad gör man? Fick två vit/rosa ljuslyktor som Moa själv hade valt, och faktiskt så hade hon ganska bra smak måste jag säga. Ska också få en svartvinbärsbuske (har bara två sen tidigare, men de kan ju alltid vara bra med en till). En toppen Morsdagsmorgon var det i allafall.
   Senare på förmiddan åkte vi till Skorped till min mamma och uppvaktade henne. Hon fick en bok, Halv åtta hos mig, en tårta och sedan hade Moa ritat en teckning med motivet rävbajs. Som tur blev hon jätte glad.
   Mitt på dagen var det Niklas mamma som skulle firas, och hon fick av Niklas och hans syskon en dag med fönsterputsning. Vi ska alltså dit en dag framöver och putsa alla hennes fönster, så hon skall slippa det för en gångs skull.
   Jag, Anki och Suss åkte senare till Anna i Norrflärke för att kolla in lite gamla saker. Hämtade mitt bord som jag köpt, men inge annat blev de..
   Tog tag i altanen ikväll också, så nu är den näääästan klar för sommaren. De fattas lite tyger och alla blommorna såklart. Lägger upp lite bilder när den är helt klar!

Igår åkte jag som sagt till Kramfors till min syster för att hjälpa dem att flytta och städa. Kom dit vid halv 11 och åkte hem strax innan 21, och vi höll på i ett. Heelee tiiin.. De e inte bara att flytta.. Passade på att ta lite saker som dom skulle kasta, som jag tyckte var riktiga fynd. Lite vit spray så... fort.följer av detta!

Nu till morgondagen, klockan 08.30 ska jag infinna mig hos Hellan på Evas Frisyrateljé. Nu ska de banne mig färgas och klippas.. Håret är slitet och gult som gallan själv, så de lär ju vara dags. Vitt och lugg ska de bli, tror jag. Också får vi finbesök av Annapanna och Alice, och Moa längtar järnet efter Aliss. Bra start av veckan.. Och den kommer bara bli bättre, på fredag åker jag och min käreste till Stockholmo.. Så jääääla gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar