Translate

fredag 16 december 2011

Vit chokladmousse med passionsfrukt och maränger

Vit chokladmousse med passionsfrukt och maränger

4 portioner

1 dl grädde
100g vit choklad
1 dl turkisk yoghurt
4 st passionsfrukter
12 st krossade maränger

Vispa grädden i en skål och smält sedan chokladen över ett vattenbad.
Rör ner chokladen och yoghurten i grädden.
Fördela moussen i fyra stycken portionsglas och låt stelna
i kylskåp i minst en timme.
Dela passionsfrukterna, gröp ur kärnorna med en sked.
Garnera moussen med frukt och marängkross vid servering. 


Hittade receptet i coops tidning, Mera smak, och visst låter det underbart gott. Ska absolut pröva det! Och när jag har gjorde det, skriver jag vad det får för betyg.
 
Igår skrev jag om min skrivtorka, och som ni ser har jag åter kopierat ett recept... Men så får det vara. Skulle vara himlarns roligt att komma på något eget. Men det tycker Niklas att jag gör hela tiden, för jag följer nästan aldrig ett recept. Alltid tillför jag något som egentligen inte ska vara med, eller så hoppar jag över något som skulle varit med. Och är det något som fattas, som jag inte har hemma precis då jag lagar eller bakar, så är det ju så enkelt att bara ta något annat istället. Niklas brukar säga till alla våra nära och kära att jag skulle till exempel kunna ta en dl salt istället för en dl mjöl ?!? Nää, de skulle jag verkligen inte göra!

Fick igår hem julkorten som jag beställt och gud så besviken jag blev. Skärpan och färgen stämde inte alls överrens med kortet jag skickade. Skärpan var jättesuddig och färgen på en av bilderna på kortet blev alldeles gul. Så, det var sista gången jag beställde från Postfoto! Men nu har jag i allafall skickat de som ska iväg med posten, så nu har vi bara kvar dem som ska delas ut på byn och så.

Imorgon ska vi på 40års kalas. Min systers sambo fyller år så vi ska dit och uppvakta honom, sedan är vi också bjuden på middag på Hornö. Smarrigt värre, kan jag tänka mig i allafall.

1 kommentar:

  1. De där såg väldans smarrigt ut, jag ska vänta tills du har gjort de o höra hur de va.

    SvaraRadera