Translate

tisdag 20 december 2011

Byte av arbetsplats..

Idag ska jag och Niklas åka och julhandla färdigt på stan, har en del julklappar som är oköpt. Rasmus och Moa ska vara under tiden hos faster och farbror i Domsjö, och Moa längtar så efter "sin" Sandra.
- De e bara min Sandrrrrra, inte din mamma..
Ska bli så skönt att bara få gå vi två på stan för att handla, för en gångs skull..

Imorse var vi på bånstugan, jag och Rasmus. Var innan och handlade lite julfika eftersom de var sista gången innan nyår. Så, vi glöggade och fikade på.
Fick ett samtal från min chef angående att jag ska börja jobba igen. Antingen måste jag byta helger på Violen, eller så måste jag byta till en annan avdelning. Och eftersom jag ABSOLUT INTE vill byta helger så måste jag nu gå ifrån min avdelning till en annan. Känns så hímla tråkigt! Jag vill helst vara kvar på Violen, men det är viktigare för mig att behålla helgerna eftersom alla mina nära och kära som jag mest umgås med har samma helger. Så dom är riktigt värdefulla för mig. Men de känns så surt att man ska måste gå ifrån sina arbetskamrater och de boende som man är vana vid, bara för att man går ner i tid. MEN, så är det när man jobbar för Kommunen! - Du har bara en anställning i kommun, inte på en speceill arbetsplats! Så är det!
Och med det "nya" 75/100 så får du inte plocka bort tid från din tjänst, som för jag då, gå ner från 100 till 75, utan jag måste gå på en annan rad som är i botten en 75a.
Nä, 75/100 gillar jag inte. Det är mycket där som skulle kunnat göras bättre om bara dom frågat oss som jobbar. Jag vill inte tala illa om min arbetsgivare, det gör jag inte. Men man måste väl få säga som man tycker, eller hur? Och 75/100 blev bara till det sämre anser och tycker jag!
De kanske blir jättebra i slutändan att byta avdelning, men de är inget jag själv valt..

Köpte igår dessa underlägg på Lunds affär i Skorped, och gillar dem skarpt. Dom kommer från Bloomingville, som för övrigt har hur underbart sortiment som heeeelst. I love it!

 Gryt underlägg från Bloomingville, 69kr
Passar perfekt till min rosa kaffepanna.

1 kommentar:

  1. Vad trist att behöva byta! Har dom mkt från Bloomingsville i Skorped? Isf måste jag dit :-)

    SvaraRadera