Translate

lördag 10 december 2011

Hej mitt vinterland eller ska jag säga mörkerland!?

Men herreguses vilken snö vi fått.
Mätatde på altanräcket imorse och de visade 45cm.
Bara på ett dygn!



Igår strax efter fem for strömmen. Jag och Rasmus låg i badet då det plötsligt blev kolsvart.. Tur att Niklas hade hunnit komma hem och att vi hade laddat upp med ficklampor runt om i huset. Glömmer aldrig ifjol när jag stod i duschen tillsammans med Moa och Rasmus sittande i babysittern då strömmen for.. Och inte hittade jag någon ficklampa. Såååå, de gör jag icke om. Nu har vi ficklampor ÖVERALLT! Haha.
Vi tände alla ljus här hemma och sedan satt vi bara i soffan och hade fredagsmys. Ganska skönt ändå. Moa därimot ville ju göra allt som man var tvungen att ha ström till.. Se på teve, film, spela på datorn m.m. Missade ju också Idolfinalen.. Attans!
När vi vaknade imorse hade inte strömmen kommit tillbaka och jag tänkte direkt på frysboxen nere med allt älgkött.. Tro hur länge sånt klarar sig??
Vi klädde efter frukosten på oss och gick ut för att börja skotta snö, och så tuuuungt de var. Vi höll säkert på i 1½ timme. Sedan busade vi en stund i snön innan vi gjorde upp en eld och grillade korv. Moas kusiner Anton och Elias var hos oss idag också så dom och Moa gjorde massa banor med bobbarna som dom åkte i.

     


 

Strömmen kom tillbaka vid sjutiden ikväll vilket var riktigt skönt. Att man ska vara så beroende av el? Ändå tycker jag att det gått bra, fast skulle de fortsätta flera dagar så vet jag inte hur de skulle gå..

Imorgon ska vi klä granen och ta fram alla tomtar och grejer. Åhhh, jag längtar! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar