Translate

onsdag 28 december 2011

Ibland önskar jag att någon annan kunde bestämma..

Funderar en hel del över mitt jobb just nu, att jag nästan får en klump där i magen. Jag vet inte hur jag ska göra? Varför går det inte att jag kan vara kvar på min avdelning med mina helger? Jobba med mina arbetskamrater och ta hand om våra boende på vår avdelning. Nej, det går inte. Antingen måste jag jobba kvar på min heltid eller så måste jag byta avdelning om jag vill gå ner i tid. Såklart vill jag gå ner och bara jobba 75% så jag får mer tid med mina barn, och att jag ska orka med både vardagen här hemma och jobbet. Men jag vet inte om jag skulle orka jobba heltid nu, men samtidigt vill jag inte gå ifrån min avdelning.. Hur ska jag göra? Ska jag välja en ny avdelning med fem kvällspoolpass på fyra veckor, eller ska jag välja den andra avdelningen där jag ska gå på ett gravvik tills vidare. Tycker ingen av alternativen känns nå vidare bra.

Om någon då visste vad som skulle bli bäst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar