Translate

tisdag 13 december 2011

Lucia

13é december och Lucia.

Uppe tidigt idag för att hinna göra bort en massa saker innan det är dags för Lucia på teven, kl 07:00 på svt 2. Ända sedan jag var liten har jag sett Lucia på teven på morgonen och det är så mysigt. Värma på lite glögg och bara njuta. Och så även idag..
   Idag har Moa Luciatåg på dagis, och självklart ville hos vara Lucia. - Näää mamma, inte tomte å inte peppagubbe. Ja e ju tjej juuu... Ja e Lucia, så här: Och så håller hon ihop sina händer som Lucia gör...
Så klockan tre ska vi klä på oss och vara nere vid förskolan för att få se lilla Mois tillsammans med de andra barnen gå Luciatåg. Tråkigt nog får vi inte knäppa kort på dem tillsammans, utan alla får bara knäppa på sitt barn. Jag fårstår principen men ändå tycker jag det är jättesynd, skulle vara så roligt att ha dem alla på kort som Moa fått ha i sitt fotoalbum.
   Rasmus och jag ska även hinna med att gå på bånstugan idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar