Translate

lördag 17 december 2011

En vecka kvar tills jul

Idag är det en vecka kvar tills julafton och man blir som barn på nytt. Nästan i allafall. Jag älskar julen och tycker att det är den bästa högtiden på året. Niklas och jag har hållit på planera lite vad som ska hända de närsta dagarna framöver. Alltifrån julmat till hur julaftonsmorgonen ska se ut, allt för att göra det så mysigt och spännande som möjligt för barnen. Så som min föräldrar gjort för mig. Så vi år klura lite till på om tomten ska komma på natten till julafton eller om han kommer och överraskar redan på morgonen med några paket.
   Igår såg vi Svenska hjältar 2011 på teven och gu vad många bra människor det finns. Vad skulle vi göra utan alla dessa tjejer, killar, kvinnor och karlar? Många som offrar sina liv och all sin tid till att hjälpa andra. Ja, det e verkligen hjältar! Tror många runt om i landet blev lika medtagna och berörd som jag blev.
   Tre månader sedan Rasmus olycka idag. Och förutom att det kliar som attans och det är några jobbiga kvällar för honom så är han precis som den vanliga Rasmus. Go och glad, och överallt! Känns för härligt!
   Snart ska vi åka iväg till Kramfors, men först ska vi göra ett litet stopp i Bjästa för att hälsa på Niklas farfar som är där för tillfället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar