Translate

lördag 3 december 2011

"Käärringfest" hos Frida & Per

Igår samlades alla vi som är med i "Käärringgänget" med respektive hos Frida och Per i Själand. Vi hade också turen att mamma & pappa kunde ta hand om Moa och Rasmus, så Niklas kunde också följa med.
   Vi åkte till dem så vi var där vid fem, eftersom jag och Frida skulle hinna göra en pepparkaks cheesecake innan resten av gänget som skulle anlända vid sex. Ska lägga ut receptet senare nån dag.
   När alla hade kommit bestälde vi pizza, så dom fick nog en hel del att göra när det var 16 pizzor som skulle göras. =) Senare lekade vi julklappsleken, och med många brudar så blir det ett himla kackel om vilka saker som var mest populära och som alla ville ha. Ett set med handukar, en visp och en äggklocka var ganska så attraktivt. Även några lyktor (som jag hade köpt hihihi), en scarfs och vinflaskor var de många som ville åt. Däremot ett paket tamponger och raklödder var mindre populärt.. De var hur kul som helst och när tiden var slut så hade jag framför mig ett par vantar, en flska diskmedel och en tårtspade. Inte helt illa alltså!
   Vi fikade sedan cheesecake innan det var dags för singstar, som jag är helt värdelös på. Tror jag vann en gång faktiskt, och kanske de berodde på att den andra inte gjorde sitt bästa...
   Nämen det var en kanonkväll med goda vänner och mycket skratt, som vi absolut måste göra om. Vi åkte hem vid halv ett och så skönt med sovmorgon idag. Att få sova en hel natt är ganska så värdefullt nu för tiden.

Idag ska vi på julbord med min familj och släktingar. Sven bjuder oss varje år och idag ska vi till Näske, så jag tror de kommer bli så jäääädrans gött. Tur man inte nå bakis idag. =) Ska ringa och höra hur de har gått för de små nu, en dag och man saknar dem redan... Sedan är de bara att göra sig iordning och åka mot Skorped.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar