Translate

fredag 28 oktober 2011

Underbart besked!

På förmiddan åkte jag med barnen till Umeå eftersom det var dags för omläggning av Rasmus sår. Jag som gruvade mig för denna dag då jag var rädd för att de skulle bli mycke grin och ledsamheter, men det gick super bra. De berättade att huden hade nu "satt" sig på Rasmus ben och att han inte längre behövde läggas om med nå förband. Utan han behöver bara ha en strumpa över och sedan ett par strumpbyxor. Känns så skönt! Nu ska vi bara smörja honom flera gånger om dagen, ge några alvedon och ipren och sedan har han även fått medicin mot klådan. Vi ska tillbaka till Umeå om 2½ vecka då vi också ska få träffa arbetsteraputen som ev. ska fixa några speciella strumpor eller byxor för hans läkande ben, som hjälp för att han ska få mindre besvär och mindre ärr, fattade jag det som. Moa var så duktig idag med, inte ett grin eller gnäll på hela tiden. Fast, lite mutningar i form av godis och korv blev det förstås. =)
   När vi kom hem så kom Moas kusin Clara hit, eftersom vi skulle vara barnvakt några timmar. Vi gjorde hempizza och drack julmust. Snacka om fredagsmyyys!
   Måste också berätta att jag blivit 530kr rikare på att bara sälja några barnkläder på Tradera. Hade gissat på att få in kanske 150-200kr, men de slutade på över 500kr. Hur bra som helst. Ska imorgon leta reda på mera barnkläder som vi inte längre har någon användning för, lägga ut, sälja, och tjäna stålar! =) Nämen, riktigt roligt var väl de!?
   Nu väntar Idol, heja MOA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar