Translate

onsdag 5 oktober 2011

För 60år sedan...

 På eftermiddagen kom Sven hit. Jag skulle hjälpa honom med nå papper och då hade han med sig lite gamla kort som jag skulle få. De är så att Sven är min mormors kusin, fast dom har vuxit upp som syskon. Korten är på min gammelmormor, mormor, morfar och mamma, och det är ca 60år sedan dom blev tagna, så hur roligt är inte det att ha kvar!

Mormor Maj-Britt och morfar Alfon
När dom var ca 18-19år gamla.
Mormor skurar och tvättar
Min morfar och min mamma
Kortet är taget hos Sven på Kåkstan
Mormor och mamma
Mamma tvättar lite kläder

Fick 17 stycken kort och fler skulle de bli. Så jag ska sedan göra ett album som jag kan sätta in dem i, och sedan ska jag även förstora upp några och ha på väggen nere i hallen.

1 kommentar:

  1. Åå va fina kort du fått. Visst är de roligt med en massa gamm kort? Har fått tag på ett gäng jag me, på farfars far och syskon m.fl. Skit snyggt att göra tavlor av! :) ses imorn..

    SvaraRadera