Translate

torsdag 20 oktober 2011

Mina små bagare

Eftersom vi har en farmor som älskar att skämma bort de små så har hon gjort en annan typ av "trolldeg" i fyra olika färger. - Famoj Anki, ja ska ha blå,gul,rosa och gjön. Alla färjor! Så, nu är det full bakning här hemma under dagarna. Pippi, lastbilar, snögubbar och bajskorvar ligger i topp på listan.




Som tur var igår behövde vi varken åka till Ö-vik eller Umeå, utan dom sa att jag själv kunde byta den översta omläggnigen på benet. De sa att de inte gjorde något, bara jag inte rörde de understa. Så, jag fick hjälp av Anki att lägga om med nya förband som jag fick köpa på apoteket, men mot kvällen igen hade det åter läckt igenom. Så, idag blir det till att åka till apoteket för att köpa mera. Rasmus hade även fått feber igår kväll, men inte nu på morgonen så jag hoppas de håller i sig.
   Idag måste jag försöka röja lite här hemma innan Niklas åker på jobbet. Jag skäms verkligen hur det ser ut! Jag är en som vill ha ordning och reda, och att de ska se snyggt och rent ut hemma. Men, jag tror jag har vänt upp och ned på de hela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar