Translate

torsdag 27 oktober 2011

Fotografering med troll?

Jag minns när jag gick i ettan på lågstadiet och det var dags för fotografering. Så spännande! Den dagen hade jag med mig ett troll till skolan, ni minns sånna som alla hade ett tag. Olika färger på håret som stod rätt upp. (Och som man oftast klippte av när man blev less på dom) I allafall, jag hade med mig en som var lika stor som en docka, med orange hår och som jag bara älskade. Jag skulle bums ha med mig den på fotograferingen. Och Sivert frågade mig: - Ska du verkligen ha trollet med på bilden. - Ja, det ska jag. Och så blev det. Skit snyggt, eller inte. Mamma och pappa har en förstoring av det kortet hemma hos dem i vardagsrummet, på mig och trollet, kind emot kind. Haha!

De var ett sådant troll, men lika stor som en docka.

Idag ska Moa ha sin fotografering på förskolan. Niklas var i förrgår förbi H&M och köpte klänningen som var brun och vit, så den ska hon ha på sig. ( Eller som de verkar nu i allafall, de kan ju ändras väldigt fort) Får se om vi kanske krusar håret lite också, bero på om hon nämner det eller inte. - Ska man va fin så tjycker man me gjejen på håret ganska hårt så de bli stort, eller hur mamma?
   Mamma hjälpte mig igår att städa ur tvättstugan nere, så skönt att de nu är gjort. Så nu är hela nedervåningen städad riktigt inför jul, bara garaget kvar som vi tar till helgen. Vi var ju också en sväng till Mellanselskiosken, och jag köpte ett fat som påminns i fattigmansilver. Tänkte jag skulle ställa vita blockljus på det i olika höjder, blir nog mysigt nu i höstmörkret. Lägger in en bild senare idag då jag glömde kvar det i bilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar