Translate

torsdag 27 oktober 2011

Första musten och baket, sen fatet! Rimmigt..

Tidigare ikväll var vi en sväng till Svärmor och Kurt, och såklart kunde inte Anki hålla sig om att hon hade köpt pepparkaksdeg för Moa, så självklart blev de bakning på direkten. Och inte nog med det, så visade det även sig att hon hade köpt julmust. Åh, de va så gött! Nu längtar jag verkligen till advent. =)

Här är fatet som jag köpte på Mellanselskiosken igår, men tyvärr hittade jag inte mina vita blockljus nånstans här hemma, så de blir till att köpa nya. Istället får det prydas så länge av en ros och min söta sockerskål.





Imorgon bär det av till Umeå igen, och den här gången känns de så drygt att åka upp. Gick för en stund sedan och tänkte att gu va skönt de ska bli med i morgon, bara ta de lugnt och vänta på helg. Meen, då kom jag ju på att vi skulle åka upp dit. Moa ska även med eftersom alla jobbar som möjligtvis skulle kunna passa henne, och jag vet att hon kommer bli less. Känns som det blir en lång dag med många mil och sura miner. MEN! Skärpning! Huvudsaken att såren ser bra ut och verkar läka som de ska, så vad gör det då om just den dagen blir lite grinig. Och just ja, fredagsmys väntar ju på oss här hemma. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar