Translate

måndag 20 juni 2011

Stockholm

Måndagmorgon och regnet de bara öser ser...

Helgen i Stockholm har gått fort och allt har varit toppen, förutom att de regnade hela fredagen och söndagen.. Man säger att de inte finns nå dåligt väder, bara dåliga kläder. Meeen va klåen.. Inte är de roligt att gå på stan med barnvagnar och väskor när de bara vräker ner regn..
   På fredagsmorgonen tog vi tåget från Sundsvall ner till Stockholm, och Moa tyckte de va så spännande. Vi hade tagit med oss smörgåsar och kaffe, och Moa hade fått packat sin egna lilla matsäck, som bestod av pizza, hamburgare och korv (som allt var gjord i godis).
   Vi bodde på samma hotell som jag & Niklas låg på för två veckor sedan, vilket var hel kanon.


Från vår balkong, utsikt över drottninggatan

Vi gick sedan på staden i regnet, åt lite lunch och gick vidare. De är absolut inte lätt att hitta något bra ställe att äta på inne i Stockholm som har barnmeny och där man får ta in barnvagnar.. Så, vi gick säkert i över två timmar bara för att hitta någonstan där vi fick och kunde komma in.
   Jag hittade även åt en av de butikerna som jag ville besöka, Ambiance. Och de fanns hur mycke fint så helst. Men jag hade då inte börsen på mig och tänkte att jag skulle gå dit på lördagen istället. Dumt bara att jag inte tänkte på att vi skulle vara borta hela den dagen.. Skit också!


Moa tyckte de var himla roligt med lejonen som fanns lite överallt efter drottninggatan.
- Snälla lejon, inte arja..


Så på lördagen var de barnens dag och vi åkte på morgonsidan till Junibacken. Och de var inte bara för barnen kan jag säga, de var helt otroligt. Både barnen och vi vuxna hade de jätte kul där, så mitt tips är att åka dit, även om man inte har barn.




  












Blev lite insprirerad av denna pottlampa..

Sedan ägnade vi dagen till att vara på Skansen. Vädret var toppen så de var perfekt att gå och strosa och kolla in alla djuren där. Moa tyckte de va jätte kul, speciellt när hon sedan fick åka i några karuseller som också fanns där.


  






Avslutade dagen med att ta en sen kvällsfika i gamla stan. Så mysigt!
   Söndagen regnade de också, eller rättare sagt, de vräkte ner.. Var på stan och köpte en klänning och lite kläder till Moa och Rasmus. De var rea på pop så jag köpte en skaljacka till Moa och en body till Rasmus.
   Tåget gick hem vid halv tre och jag tror vi var rätt så trötta och nöjda över helgen, att vi alla slocknade större delen av resan.

Påvägen hem när jag startade min mobil så hade Frida hört av sig om att dom hade fått en liten jänta. Jag ringde henne och pratade bara en kort stund, då jag vet själv hur trött och slut man kan vara efter en förlossning. Men de va jättekul att höra hennes röst och jag är så glad för deras skull. Ska bli så roligt när vi får träffa dem alla...

Borta bra men hemma bäst. Ja, även om de har varit kanon så är de alltid skönt att komma hem. När vi var hemma vid halv tio så var barnen hur pigga som helst, och helt plötsligt så börjar Rasmus att dra upp sig vart han än for. Vid soffa, spisen, stolen och bordet. Jäsiken var de gick undan.. Så nu är de nog en lite farlig tid som väntar tills han blir stadigare..



Åter till vardagen... Till helgen är de midsommar och jag har ingen aning om vad vi ska hitta på. De har varit så mycke nu i några veckor så de har inte hunnits att tänka på. Niklas fyller även år på söndagen så vi måste väl hitta på någon present till honom också.. Hmm..
   Blir nog en innedag idag, känns faktiskt skönt att inte göra någonting...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar