Translate

måndag 13 juni 2011

Sommarlovsmorgon...

Idag börjar sommarlovet på riktigt för många barn. Jag minns när man själv var liten och fick sommarlov,  helt klart den bästa tiden under året.
   Leka med kompisarna, köpa glass på kiosken och bada nere i vika.. Vilket liv! Man behövde varken tänka på städning, matlagning eller betala räkningar.. De var bara att vara.
   Vi satte oss vid teven vid nio i morse och såg de första programmet av sommarlovsmorgon. Och inte var de som på min tid (låter som jag skulle vara 75), då var de Tippen som ägde. Minns att ja skickade in någon teckning dit och fick sedan hem en keps och kort med autografer, lite nöjd jag var eller. Haha..

I veckan har Niklas eftermiddag och de händer inget annat speciellt, förutom på fredag! Stockholmoo igen! Känns himlarns kul att åka dit en gång till på så kort tid. Men den här gången följer barnen med och även mina föräldrar och syster med familj. Måste nog kika in till Syster Lycklig igen, och jag hoppas jag ska den här gången finna åt några av de andra inredningsaffärerna också. Jag har lust att köpa lite olika muggar & koppar som man kan ha när man ska dricka kaffe, att inte ha en lik den andra. Men de blir lite jobbigt att frakta hem dem med tåget, om man ska köpa sig tolv stycken. Men kanske fyra i allafall..

Känns faktiskt ganska skönt att de inte är 30 grader varmt inne och stekande sol ute, utan att de är svalt och mulet. Men, bara för någon dag, sedan vill vi ju såklart ha finvädre igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar