Translate

onsdag 1 juni 2011

Dunder & blixtar, och snart ett träff med Syster Lycklig..

1 juni idag, nu känns de ju som sommaren ska börja.. Men, jag vet inte riktigt om det är så, de är ju så kallt ute. Men kanske till helgen!?

Vad det åskade och blixtrade igår! De höll ju på i flera timmar och jag hade en liten tös som inte alls tyckte de var speciellt roligt, utan hon tyckte de var jätte otäckt... Jag minns en gång när vi precis hade fått Moa och var påväg upp till Ekträsk för älgjakten, då slog blixten ner i vägen ca 40-50 meter framför bilen. Vilken kraft asså, de sprutade upp grus och stenar och ett stort rökmoln körde vi in i. De luktade riktigt bränt och man kände faktiskt som en "tryckvåg" när den slog i. Snacka om att vi blev rädda... Dagen efter när vi åkte dit för att titta så var det ett hål på ca 1*1,5 meter, helt otroligt...
Nu är det bara två dagar kvar tills vi åker till Stockholm. Känns så himla skönt att komma iväg och hitta på någonting roligt tillsammans. Jag tycker att de är jätteviktigt att man kan hitta på att göra något bara jag och Niklas ibland, sedan om de är att åka till Stockholm varje gång, nja.. Men kanske fara ut och äta eller gå på bio.. Eller bara en skön och lugn hemmakväll framför teven. ;)
   Moa längtar järnet tills vi åker, så hon får vara hemma hos mormor och morfar. - Mamma å pappa åka bott, nu? snart? ja vinka, heeejdååå heeejDÅÅ..hahaha.
   Har några affärer som jag tänkt att besöka på vår vistelse, bland annat inredningsbutiken

StandardBasic


0508Shabby ChicALAmar01HMEMwen1906


062_6465.jpggg077_4756.jpg




Tycker jätte mycket om att vara inne på deras hemsida, dom har verkligen mycke som jag gillar.

Idag blir det nog bara lugnt, försöka tvätta så allt är rent tills imorgon så man får packa färdigt. Har börjat på en lista av allt jag ska ha med mig och göra, så jag får ta ett titt på den och se om jag kan komma på något mer.
   Känns skönt att Niklas efter i natt är ledig tills på tisdag nästa vecka. Kanske han rakt slutar lite tidigare ikväll.. Hoppas!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar