Translate

måndag 27 juni 2011

Midsommar..

Jag minns när man var liten och vi skulle fira midsommar.. På den tiden var man pilkastarkung uppe i Önskan. HA! Nämen de var jätte roligt att vara på midsommarfirande i Önskan, där var det dans, tävlingar och lekar.. Och en massa fika förstås. De är synd att de inte har fortsatt till idag när man själv har barn.
   Men vi hade de jätte trevligt och roligt den här midsommaren också. På fredagen var Niklas mamma och Kurt här, Sandra och Jocke, och även Örjan. Vi började kvällen med att äta gott, och på menyn stod det; grillade kyckling- och älgfile m. egna klyftisar, tzatziki, majskolvar och sallad. Riktigt gött!
Efter det var det dags för lekar...
  • Spring med en ballong mellan benen
  • Sked med ägg
  • Pricka rätt med fiskespö
  • Kubb
  • Med andra ord
Och vårat lag vann! YES! Där fick man visa vart skåpet skulle stå. Hihi.
Vi åt sedan en helt underbar efterrätt som var vitchokladmousse m.hallon och lemoncurd.
   Efteråt lekte vi en lek som ofta brukar återkomma lite nu och då i familjen Byströms, charader. Man får alla skriva ner en mening på ett papper som sedan viks ihop, därefter ska en dra en lapp och med charader förklara meningen. Kan bli hur kul och tokigt som helst, vilket de blev också...


Hade dukat med blommor och ljus ute på vår altan, och självklart gick allt i ROSA!







På midsommardagen gjorde vi inte så mycket, var hemma och tog de lugnt. Bjuden på mat av svärmora så de va alla tiders...


Diesel var lite sugen på att fiska tror jag...

Sedan på Söndagen fyllde min kära sambo år, så då stod de kalas i högan sky. Till frukost hade jag gjort hans favorit; äggröra m. bacon. Moa hade hjälpt mig att slå in paketet som innehöll en grästrimmer.. Tyckte väl att vi, eller han, behövde de. Haha.
   Sedan kom hela hans familj och även min hit och uppvaktade honom, så de var fullt hus hela dagen i princip. Mycke fika och mat, och himlarns trevligt var de..

Så, idag är det måndag igen och nästa storhelg som kommer är jul... Herreguuud, jag vet hur fort de kommer att gå..
   Men, inte tänka på de nu, för idag kom äntligen sommaren igen.. Vilket fantastiskt väder. De är så härligt att få ta in nytvättade kläder som hängt ute, de luktar så gott.

Rasmus smakade på gräset i solen idag, men de va inte så gott..

Min mamma kom idag också efter jobbet eftersom hon skulle se efter barnen medan jag skulle åka till en arbetskamrat som fyllt 60. Fick jätte gott fika där, både smörgåstårta och vanlig tårta. Så roligt att kunna träffas utanför jobbet och även få se hur hon bodde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar