Translate

onsdag 8 juni 2011

Bjästas handelsträdgård, de e grejer´n de..

De blev aldrig att jag åkte till Sundåsen något, utan jag och Rasmus tog med oss Fridis till Bjästas Handelsträdgård istället. Och guu va mycke fint som fanns där, och mina pelargoner, äntligen! Vi gick och strosade runt ett bra tag, men att bära på en tio kilos Rasmus och samtidigt plocka åt sig blommor, de blev svettigt. Puh.. Köpte i allafall tio vanliga rosa pelargoner och sex rosa hängpelargoner..
   Efteråt stannade vi till hos Frida och drack en kopp kaffe. Hon bjöd även på sina kexformade och kexliknande kanelbullar. Mumma..
   Planterade senare på kvällen de jag skulle ha framme vid entren, fick dock hjälp av en liten tös så jag hann inte göra färdigt på altanen, utan de får bli imorgon. Verkar som de ska bli lika fint då som idag, så de blir härligt de..


   Fick också idag tillbaka skattepeeninga, peeeerfeekt!

1 kommentar:

  1. Härligt med stålar!
    Hittar ni på något i sommar med barnen, åker iväg eller så?
    Kram

    SvaraRadera