Translate

tisdag 7 juni 2011

Stockholm tur och retur - Skräckfilmskväll - Sommarvärme!

Guses vad en helg kan gå fort, men också vara sååå otroligt mysig. I fredags bar tåget mot Stockholm och de kändes verkligen hur roligt som helst! Hade med oss lite smörgåsar och götta, och inte satt de helt fel med en pilsner i Bistron heller.
   Vi var i Stockholm starx innan två och vårat hotell låg mitt i smeten, på drottninggatan, så vi hade inte alls nå långt att gå. Hotell Bentley hette det och var ett hur mysigt hotell som helst, passade mig perfekt eftersom de gick i den gamla och "sletna" stilen.
   Sedan vi gjort oss hemmastadgad gick vi bara och strosade på stan, glisete lite på folk & tog en och en annan kall öl. Köpte en klänning, men de var allt också. Åt tapas till middag, så de blev lite oxfilé, kyckling, tigerräkor och vitlöksbröd. Mmm.. Så otroligt gott.
   På lördagen trodde jag att jag skulle få sova ut lite, men har man inte båna som väck en så han man förstås en sambo som vaknar halv sju och inte kan unna en annan att få vila ut lite... Super god frukost serverades det och efteråt gick vi ut på staden igen. Hur varmt och fint väder som helst, verkligen riktig sommar! Letade efter mina butiker som jag kikat ut, men hittade dock bara två.. Syster Lycklig och Årstiden..
Syster Lycklig

Årstiden

Fyndade bland annat ett strösockerkar, ett litet hus och en skylt. Kunde förstås ha köpt hur mycket som helst, men om två veckor är jag tillbaka där såå.. Vi får väl se. ;)




   Tog senare på em Djurgårds färjan över till Gröna Lund och herreguses vilket folk de var där. TOK FULLT! För att åka något så fick vi minst stå i kö 30-45 minuter, och de är för lääänge. Så de var lite tråkigt, men jag tror ändå vi hann med att åka nästan allt. Var inte på hotellet förrän halv ett så då var det bara att krypa till kojs.
   På söndagen åkte vi hem strax efter tolv och blev hämtade inne i stan på kvällssidan av pappa.
   Moa var mest glad över att se Niklas, vilket inte är ovanligt. Jag har för vanan att alltid komma sist.. Sa till henne att vi hade saknat henne och Rasmus, och då fick jag till svar: -Ja älkar Moffar.. Ja, du älskar Morfar, men vi har ju saknat dig och du kanske ha saknat oss lite? - Men mamma, ja älkar moffar sa ja ju!! Ja sova moffars säng, inte du... Jahapp, trevlig hemkomst. Rasmus var också bara glad i Niklas och gallskrek om han släppte honom, så där var jag inte heller nummer ett. Men som tur var hade jag i allafall en katt hemma som blev glad när jag kom innanför dörrarna.. Och gav honom mat..

Igår var det Sveriges nationaldag och min pappa hade namnsdag. Kom faktiskt ihåg att gratta honom.. Var faktisk himla skönt väder igår också så vi har passat på att vara ute. Klippt gräset och rensat annat ogräs.   
   På kvällskvisten fick jag finbesök av Frida och Hellan, vi skulle nämnligen ha skräckfilmskväll.. De blev Sjätte sinnet med "Bruuucean". Inte värste skräcken men bra var den, lite tankeställare fick vi allt. Åt äppelpaj och tog en kaffeslörk, sedan sörre vi också en del förstås. Alltid trevligt tillsammans med dom flickorna.. Snart är de också dags för Frida och Per att få en liten, känns så himla roligt. Jag längar!
   Måste även passa på att gratta min vän Jenny i Linköping till hennes och Johans förlovning! Se roligt fö er ungdoma.. ;)

Tisdag idag, skönt att hoppa över vardagsmåndagen..
   I morse när Niklas åkte på jobbet vid fyra så vaknade Rasmus, skulle ge honom välling för att somna om meeeeen, ingen ström.. Moa vaknade av att Rasmus var ledsen och de enda jag hade typ att bjuda på var bananer.. Och dom somande de inte om på ska jag säga.. Man inser fort va beroende man är av el; ingen välling och ingen teve, ingen bra start på morgonen.
   Men annars så har de ju varit en fantastisk dag idag, riktig sommarvärme. Var när på att rakt svettas bort.. Varit med Sandra ner på byn en sväng och även hunnit med att besöka bäcken tillsammans med Helena, Emelie och Alex. Moa och Emelie skulle kunna stå hur länge som helst å kasta stenar ner i vattnet..
   Nu är de Desperate husfruar, få icke missas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar