Translate

torsdag 9 juni 2011

Sommar på vår altan!

Ännu en kanonfin dag.. Dock svettas jag som ett tok meeen, inte klaga nu.
   Var med Rasmus på bvc och han har nu fått två nya kortisonsalvor som vi ska smörja honom med. Blir han inte bättre så ska han få lämna några prover för att se om det är något som han inte tål. Hoppas verkligen att han bli bättre. Hade också växt både på längden och vikten, så han följer sin kurva bra.
   Gick och hämtade Moa på Stubben så nu har hon helg. Vi har bara varit ute som vanligt med grannarna, dock blev de inget kaffe idag, det blev vatten.. Haha.
   Gjorde sommar på altanen ikväll, så nu känns de betydligt mysigare att sitta där. När jag var färdig så invigde vi den med en glass var. Moas kommentar var: - Mamma, de hä va glassigt. Och de var de.. ;)

Älskar verkligen pelargoner, och speciellt rosa..

Vår altan, hade inte sett ut så här om jag fått bestämma.. Men, bättre än ingen.

Till semestern så ska jag måla fönstren och altandörren vita, vill absolut få bort allt brunt..

Soffan och sidebordet har jag målat vita sedan två år tillbaka. Soffan fick jag av min farfar och sidebordet löste jag på en
auktion för 15kr.












Snart kanske de börja komma några smultron och jordgubbar..


Imorgon är de fredag igen, toppen! Joakim fyller år så vi åker in till stan efter Niklas har slutat jobbet, annars blir det en dag i sooolen.
Gó kväll..

1 kommentar:

  1. Vi ska till Lysingsbadet i Västervik nästa vecka på semester/släktträff. Sen blir det Skorped innan vi åker till Liseberg.

    SvaraRadera