Translate

fredag 23 mars 2012

Tygshopping och bortbjuden på middag.

Turkost tyg med vita prickar

Igår eftermiddag åkte jag och barnen till Bjästa. Vi var bjudna på middag hos våra vänner Malin och Johan, vilket inte var helt fel. Men först var vi en sväng till Bjästaboden och köpte lite saker inför pysselträffen nästa vecka. Jag har tänkt att jag ska sy vimplar till Rasmus rum som ska följa den turkosa tråden, så två tyger, en sytrådsrulle och en "lina" som dom ska hänga på blev gårdagens inköp.
  Därefter åkte vi hem till Malin. Barnen lekte, vi fick supergod mat och det var riktigt roligt att få träffas igen och sörre. Var ju ett tag sen sist. Åkte inte hem förren de var läggdags för barnen så de somnade båda två i bilen påvägen hem.

Idag är det fredag och jag ska om några timmar börja min jobbarhelg, den med fyra kvällar. Känns drygt till tusen faktiskt, men de brukar ju gå bra när man väl kommer igång. Men visst hade det varit roligare med fredagmys tillsammans med familjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar