Translate

torsdag 22 mars 2012

Killar kan visst ha rosa =)

Rasmus med mammas rosa filt

Den rosa filten som jag fick när jag fyllde år har blivit barnens favorit, de vill säga att jag knappt får använda den. Haha. Barnen badade igår efter att vi hade varit ute och sedan var det krig om vem som skulle få ha filten framför teven. Rasmus vann. En sur Moa fick sitta med den fula, gråa och osköna filten... Stackarn. Men, istället är det hennes tur att nu på morgonen få ha den rosa tills vi klätt på oss. Ja, det är inte lätt alla gånger att vara rättvis.. Och svårare är det att få barnen att förstå att man måste vare de. Men för dom är det: jag, JAG, JAAAAAAAG!

Är ledig idag med och så fort Niklas vaknar ska jag måla färdigt sängen. ÄNTLIGEN! Saker och ting tar mycket längre tid än jag tror att jag ska hinna med. Men idag så ska jag bli färdig med den. Får se om jag hinner sätta upp gardinerna också. Men nu är jag där igen, jag får väl se hur lång tid allt ta.. Kanske jag får göra det imorgon. =)

1 kommentar: